Rozmowy o emocjach i marzeniach dzieci z Gromadki - ZSwGromadce

Idź do spisu treści

Menu główne:

Rozmowy o emocjach i marzeniach dzieci z Gromadki

Archiwum > Rok szkolny 2015/2016
Rozmowy o emocjach i marzeniach dzieci z Gromadki
Dzieci z klas I-III w Szkole Podstawowej w Gromadce wspaniale się bawiły na spotkaniu z bajkami Grażyny Hanaf „Dziewczynka-skrzynka” i „Garbuska”. Autorka dwóch bajek terapeutycznych o sile rodzicielskiej miłości oraz o strachu została zaproszona do szkoły przez Elżbietę Furman. Pisarka odwiedziła klasy Moniki Krysy, Anety Markiewicz, Leokadii Przykłoty, Stanisławy Hołowiak, Danuty Sypek i Gabrieli Bytner.
Grażyna Hanaf przeprowadziła „Garbuskowe warsztaty” dla IC oraz zabawę pod tytułem „Gdzie mieszka strach?” dla reszty klas. Dzieci wspaniale przygotowane przez swoje wychowawczynie do spotkania z pisarką zapoznały się z fragmentem bajki „Dziewczynka-skrzynka” i rozmawiały bardzo poważnie na temat strachów. Lektura wywołała bardzo ciekawą dyskusję na temat tego, dlaczego się boimy oraz kiedy strach jest bardzo ważny i strzeże naszego zdrowia i życia.– Strach oraz lęki to emocje, których doznajemy na co dzień, ale o nich nie rozmawiamy – mówi Grażyna Hanaf. – Dzieci oglądają horrory, grają w brutalne gry komputerowe, mają koszmary i lękają się wielu rzeczy, ale rzadko mają okazję podzielić się tym z dorosłymi i zwyczajnie zapytać ich o wiele spraw ze strachem związanych – dodaje autorka „Dziewczynki-skrzynki”.
Czego dzieci uczą się na spotkaniu z bajką o najbardziej strachliwej dziewczynce na świecie?
Odróżniania strachu, który nas chroni od lęków, które nas ograniczają tak jak niewygodna skrzynka-schronienie bajkowej postaci. Dzieci odkrywają też, że nasze ciało reaguje na emocje i strach manifestuje się poprzez ból brzucha, gęsią skórkę lub pocące się dłoni. Mogą wymienić się swoimi lękami i zaobserwować, że lękamy się podobnych rzeczy lub wręcz odwrotnie, nie boimy się tego samego. Podczas zabawy w malowanie swoich lęków dzieci wydobywają je na światło dzienne, gdzie te blakną i zaczynają być zwyczajne, a dzieci uczą się, co znaczy w praktyce powiedzenie, że strach ma wielkie oczy.
O Zespole Szkół w Gromadce
Miarą jakości pracy Zespołu Szkół są liczne sukcesy odnoszone przez uczniów w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych oraz to, że po latach absolwenci szkoły mówią: „Tu kończyłem szkołę, tu była moja szkoła”. ZS w Gromadce realizowane są liczne projekt m.in. Akademia Uczniowska w gimnazjum, Ekolandia- Zielona Akademia nie tylko dla najmłodszych, Między nami kobietkami – edukacja o zdrowi seksualnym dziewcząt, czy Sokrates Comenius wymiana doświadczeń na polu międzynarodowym. Szkoła wyposażona jest też w sale komputerowe, salę do snookera (rodzaj bilardu) i ma pracownię przyrodniczą. Mocne strony ZS w Gromadce
• szkoła jest wolna od przemocy i agresji
• dobra oferta edukacyjna szkoły w zakresie organizacji zajęć pozalekcyjnych oraz zagospodarowania czasu wolnego uczniów
• kompetentny i staranny nadzór pedagogiczny dyrektora
• sposób zarządzania i administrowania szkołą
• promocja szkoły w środowisku lokalnym
Artykuł dostępny na http://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/CF4/rozmowy-o-emocjach-i-marzeniach-dzieci-z-gromadki

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego